Novi uvjeti rada u ordinaciji zbog COVID-19

Posted in Vijesti

Za vrijeme naglog širenja nove bolesti COVID-19 rad i kontrola infekcije u stomatološkim ordinacijama postaju sve kompliciraniji.

Postoji veliki rizik od infekcije povezane s pružanjem medicinske skrbi u stomatološkim ordinacijama. Širenje čestica virusa može se dogoditi ako pacijent dobije napad kašlja, kihanja ili tijekom stomatološkog tretmana koji može i ne mora uključivati upotrebu visokoturažne (turbinske) brusilice ili ultrazvučnih instrumenata, koji aerosoliziraju kapljice sline i krvi s česticama Coronavirusa (COVID-19) u okolinu. Takav aerosol zadržava se u zraku duže vrijeme nakon svog nastanka. Zato se preporuča provjetravanje ordinacije nakon svakog pacijenta, a između pojedinih posjeta mora proći barem sat vremena.

Stomatološki aparati mogu se kontaminirati tijekom i nakon upotrebe ili biti izloženi kontaminiranom kliničkom okruženju, zato se sve mora temeljito dezinficirati i sterilizirati kako bi se uništio virus sa svih površina.

Infekcija se može dogoditi tijekom zahvata oštrim instrumentom ili izravnim kontaktom sluznice i zagađenim rukama. S toga se svi oštri instrumenti jednokratno upotrebljavaju i nakon toga odlažu u posebne spremnike za kontaminirani bio-otpad.

S obzirom na jedinstvene karakteristike stomatoloških postupaka gdje se može stvoriti veliki broj kapljica i aerosola, standardne zaštitne mjere u svakodnevnom kliničkom radu nisu dovoljno učinkovite za sprječavanje širenja COVID-19, posebno ako su pacijenti u inkubacijskom razdoblju, te nisu svjesni da su zaraženi ili prikrivaju svoju infekciju. Kako bi zaštitili sebe i svakog slijedećeg pacijenta, doktori i medicinsko osoblje moraju nositi posebne maske s filterom (KN-95), prekriti lice vizirom, nositi posebnu odjeću koja prekriva glavu (zaštitne kape), ruke (kute dugih rukava), rukavice i duge kute. Maske i rukavice redovno se mijenjaju iza svakog pacijenta, a vizir se dezinficira alkoholnim otopinama.

Iz tog razloga za vrijeme epidemije, u stomatološkim ordinacijama uvode se nove mjere sprječavanja i zaštite pacijenata i medicinskog osoblja, te se smanjuje obujam poslova i odrađuju se isključivo hitna stanja.

Podaci korišteni iz časopisa Journal of Dental Research (Ožujak 2020.)