Kad zaboli zub…

Posted in Top Ten

Toothache
Zubna upala je bolna infekcija koja može zahvatiti unutrašnjost korijena zuba (pulpu, koju obično pacijenti zovu “živac”) ili se može pojaviti između desni i zuba (parodontna pukotina, parodontni džep), odnosno te dvije upale mogu se proširiti i međusobno sažeti u jednu upalu (pulpno-parodontni sindrom). Upala zuba najčešće je posljedica opsežnog karijesa, traume (jednokratni udarac ili niz manjih učestalih udaraca kao posljedica loše navike), te upale desni ili bolesti desni.

Ovi problemi mogu uzrokovati oštećenja cakline koja onda omogućuju bakterijama ulazak u središte zuba gdje se nalazi pulpa (živac) i tamo uzrokuju infekciju. Infekcija se može proširiti iz unutrašnjosti korijena zuba na kost koja okružuje zub, a putem krvi i u ostatak organizma.

Koji su simptomi zubne upale?

Kod zubobolje je bol jaka i stalna i očituje se kao tupa probadajuća bol ili oštra i lupajuća bol kao najčešći simtom upaljenog zuba. Ostali simptomi mogu uključivati bol pri žvakanju, osjetljivost zuba na toplo ili hladno, gorak okus u ustima, povećane limfne čvorove vrata, vrućicu, opće loše stanje, mučninu ili slabost, crvene i otečene desni, oteklinu oko zuba, fistulu iz koje curi gnoj na desnima kraj zuba.

Ako je odumrla zubna pulpa (živac) kao posljedica infekcije, prestat će zubobolja. Ipak, to ne znači da je zub izliječen, infekcija i dalje postoji i nastavlja se širiti i uništavati tkivo. Zato, ako ste osjetili bilo koji od gore navedenih simptoma, jako je važno da se što prije javite svom stomatologu, čak iako boli više nema.endodont

POPUST

Kako odrediti koji je zub s upalom?

Vaš će Vam stomatolog pregledati zube instrumentom. Ako imate bolestan zub, osjetit ćete bol kad će dotaknuti taj zub. Stomatolog će Vas također pitati povećava li se bol kad zagrizete ili kad zatvorite usta. Uz sve to, stomatolog će posumnjati u upalu zuba ako vidi da su desni otečene i crvene.

Stomatolog će vjerojatno zatražiti da napravite rtg-snimku zuba kako bi provjerio ima li promjena u kosti oko zuba.

Kako se liječi zubna upala?

Kako otkloniti uzrok infekcije, očuvati zub, spriječiti komplikacije – sve su to ciljevi liječenja bolesnog zuba.

Otkloniti infekciju znači – drenirati upalu. To se može učiniti kroz zub postupkom koji se zove liječenje kanala. Liječenje kanala se također preporuča kako bi se otklonilo bolesno i tkivo (živac) nakon infekcije koja je uslijedila.

Zub se može izvaditi, onda se gnoj drenira kroz ranu.

Na kraju, treći postupak je drenaža kroz inciziju u otečenu sluznicu oko zuba.

Antibiotici se prepisuju kako bi pomogli u borbi s infekcijom.

Kako bi pomogli u otklanjanju boli poželjno je piti lijekove protiv bolova, ali i ispirati usta slanom mlakom otopinom kako bi oteklina što prije splasnula.

Možemo li spriječiti zubnu upalu?

Ako redovito održavate oralnu higijenu možete smanjiti rizik nastanka upale zuba. Također, ako su zubi izloženi traumi/udarcu, počnu se klimati ili se odkrhnu, potražite stomatološku pomoć.